sunnuntai 19. maaliskuuta 2017

Kuulumisia

 Moi! Päivittelen tänne taas pitkästä aikaa. Paljon on kaikenlaista taas tapahtunut ja yritän taas vähän koota kaikenlaista tänne. Molempien hevosten kanssa on nyt tullut vuosi hoitamista täyteen. Ruun kanssa helmikuun puolenvälin tienoilla ja Wonderin kanssa vajaa pari viikkoa sitten.

pikku Ruu matkalla tarhaan
Vuoden vaihteen jälkeen oon alkanut auttelemaan Ruun omistajaa tosi paljon, on tullut harjailtua ja varusteltua myös muita jensuhevosia, eli Tinttiä, Onnia ja Kaapoa. Mun mielestä hevosten vaihtelu ja kaikenlainen muukin auttelu on tosi kivaa. Tiedän paljon ihmisiä jotka ei auttamisesta hirveesti tykkää mut mä päinvastoin teen sitä tosi mielelläni. Vajaa kuukaus sitten oltiin Ratsastajien, Onnin, Kaapon, Even ja sen hoitohevosten sekä Ludon porukoineen kanssa hyvinkäällä treenaamassa, mä siis toki vaan hoitajana. Muut viikonloput ja arkipäivätkin oon vaan autellut kotona.

paljon suosikkeja, Ruu, Tintti ja Wonder
 Ruun kanssa on ollut aika normaalia arkea, meillä alkaa olla jo tosi vahva luottamus ja tunnetaan toiseemme vaan päivä päivältä paremmin. Ruu on vaan niin jotenkin sellanen hevonen että kaikki käy yhteen ja sen takia tykäänkin sen kanssa touhuta paljon. Ruu on viime aikoina joutunut myös vähän venyttelemään enemmän- ei ollut enää ei mihinkään venyminen hyväksyttävää ja nyt onkin hepo joutunut ihan hommiin tuon asian suhteen. 

Ruu oli keskiviikkona hyvin symppis
Wonderin kanssa on tultu touhuiltua aika normaalisti viimesen parin kuukauden sisään. Nyt kun oon Ruun ihmisiä autellut, on Wonderin kanssa auttelu vähän vähemmälle jäänyt. Mutta ponille kuluu oikein hyvää ja poni liikkunut mukavasti viime aikoina (tai sellanen kuva mulla ainakin aiheesta on)

päiväkävelyllä
Nyt kevään tullen on taas strataamassa kisakausi, Wonderilla kotikisoissa vähän aikaa sitten, ulkopuolisissa ihan kohta ja Jensuhevosilla sitten kun keretään. Tällä kaudella varmaan tuleekin taas aika paljon kisoissa pyörittyä ja vähän on jo hinkua välillä, lähinnä kun kattelee miten muilla on mennyt, lähteä kisoihin kattomaan mitäs ne olikaan. Mutta ei sitä kiirettä ole, kun kotona on ollut niin kiva autella ja kotona kaikki on kuitenkin paljon helpompaa. Näin keväään tullen on taas niin kiva touhuta tallilla kun on valosaa ja välillä aurinkokin oikeen paistaa, ehkä sitä kohta pääsee jo uloskin hoitamaan.
kisaponi kotikisoissa
Omia ratsastustavoitteita on paljon, mutta viime aikoina oonkin saanut myös paljon ahaa elämyksiä tunneilla. Tavoitteisiin kuulu ihan ykkösenä mun oma istunta, jäään tosi helposti iso askeleisilla hevosilla vähä ylös satulasta enkä istu alas. Toinen missä yritys kehittyä olisi se miten mun jalat on, kantapäät alas ja joustaisin nilkasta keventäesssä enemmän, polven pitäisi olla myös rennompi. Sen lisäksi on pari hevosta joita haluaisin oppa ratsastamaan kunnolla. Eikä niin että totean että tää ei oon yhtään mun tyyppinen hevonen ja sitten en edes paljoa yritä.

pentti oli pari viikkoa sitten ratsuna
Tosi paljon kaiken laista tähän postaukseen nyt sitten laittelin, ja yritän taas vähän aktioivtua tänne kirjoittamisessa, sillä kirjotettavaa kuitenki on. Pentti kuva c Anna, kisakuva c Lina, eka Ruu kuva c Eve ja loput c Ruusu

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti