lauantai 26. maaliskuuta 2016

Uutisia

Eli nyt on niin paljon uusia asioita että päätin tehdä tälläsen infopostauksen. Elikäs, kuten jo aiemmin talliviikonloppu-postauksessa mainitsin, mulla on uus ponikaveri, nimeltään Wonder, eli olen alkanut ponia hoitamaan pariviikoa sitten. Wonder on vuonna 2008 syntynyt poni joka on säältään 144cm. Wonder on Seelan esteponi jonka kanssa on tullut touhuttua jo parinviikon aikana paljon, harjaamista, varustamista, varusteiden putsausta ja muuta auttelua. Lauantaina (uskalsin) kivuta wonderin selkään. Poni oli tosi erilainen mihin olin tottunut ratsatuskoulussa, herkkä istunnalle ja kuuliainen avuille... Menin ponin kanssa tosi perusjuttuja, pysähdyksiä, voltteja ja kokeilin kaikki askellajit, jotta pystyn ponin tarvittaessa liikuttaa.
 Kun olin hetken hoidellut neljää hevosta mulle tuli tunne että mun aika ei riitä, ja tuntu että mä en kaikkia heppoja samalla tavalla kohdella kun ennen, mun oli pakko lopettaa jonkun hoitaminen. Päätös ei todellakaan ollut helppo, tunteet ja järki ja kaiken välimuoto sanoivat kaikki eri asiaa. Mä tein päätöksen kuitenki nyt järjen kanssa, ja päätin lopettaa Tajun hoitamisen. Taju on mulle todella rakas hevonen ja mä en olis halunnu luopua siitä, mutta aina ei voi voitaa kaikessa. Tajun hoitamisen lopettamiseen päädyin sen takia että sillä oli lisäkseni 2 muuta hoitajaa jotka pystyvät rakasta hoitamaan. Taju oli mun ensimmäinen hoitohevonen ja opettanu mulle ihan järkyttävästi kaikkea, Taju autto mua myös pääse eteenpäin sillon kun Nina lähti, mä en olis tässä tilanteessa ilman Tajua ja Tajulle kuuluu iso kiitos kaikesta.
 Pahoittelen sitä että postauksessa ei kuvia ole, sillä tein postauksen kännykällä. Hyvää pääsiäistä kaikille!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti