perjantai 6. toukokuuta 2016

Mun talliviikko

Päätin tänne nyt päivitellä jotain vapun kunnianks, tän kirjoittaminen on alotettu siis vappuna, katotaan millon saan julkastuu :) Mun arjesta on tullut samaan aikaan aika rutiinin omasta ja samaan aikaan tosi vauhdikasta. Mun viikonloput on nyt ollu täynnä muuttuvia suunnitelmia, siis eka on pitäny tehä jotain ja sitten syystä tai toisesta kaikki on mennyks uusiks, mikään ei oo kyllä oolu mun vika mikä sinänsä on hyvin harvinaista. Mut nyt ajattelin thä jotain asiaakin nimittäin mun normaali talliviiko, mitä siihen kuuluu minkäkin hepan kanssa ja mitä teen muittenkin kun omien hoitoheppojen kanssa.

Maanantai
Maanantaisin mulla on Lennonin hoitopäivä. Yleensä mun maanantait, niinkuin muutki tallipäivät alkaa sillä että käyn moikkaamassa kaikkia mun hoitoheppoja ja samalla käyn kattomassa että onko niitten elämässä tänään jotain erikoista. Sen jälkeen pesen varusteita niin paljon kun vaan ehdin sillä maanataisin hepoilla on vielä ruuat kun tuun tallille. Sitten vähn päivän mukaan hoidan Wonderin ja Lennonin, aika usein autan myös laittamaan Wonderille varusteet, sitten alan hiipiä kohti kotia.

musta tuntuu et nää samat kuvat vaan pyörii tääl mut ei oo uudempiakaan...

Tiistai
Tiistaisin mulla on taas Lennonin hoitopäivä ja oma ratsastus, Wonderilla on myös aika usein tiistaisin vapaapäivä. Mun päivä alkaa taas heppojen moikkaamisella, sen jälkeen hoidan Wonderin ja tarhaan ja/tai käppäilen sen, aika usein vaan taluttelen. Sitten yleensä syön ja vaihdan ratsastusvarusteet päälle ja käyn kuka heppa mulle on jaettu ratsastustunnille, siinä sitten tilanne kohtasesti joko hoidan Lennonin tai alan hoitaa mun tulevaa ratsua, sitten kiipeän hevosen selkään. Ratsastamisen jälkeen joko hoidan Lennonin tai alan hiljalleen tehä lähtöä, saatan myös pestä vielä varusteita tunnin jälkeen.

kuvassa mun lisäks Offe poni


Keskiviikko
Keskiviikkosin mulla on Ruun hoitopäivä. Mun keskiviikko alkaa taas heppojen tervehtimisellä, sen jälkeen yleensä hoidan Ruun ja katon että sen varusteet on puhtaat ja mahdollisesti pesen ne. Sen jälkeen hoidan Wonderin ja mahdollisesti taas auttelen sen varustamisessa. Keskiviikkosin saatan hoitaa hepat yhtä hyvin myös toisin päin.

keväinen Wonder
Torstai
Torstai on siitä kummalinen päivä että mulla ei oo kenenkään hoitopäivää ja en aina välttämättä aina käy tallilla. Jos torstaisin käyn tallila hoidan Wonderin ja pesen sen varusteet. Mun torstait on vähän vähemmän heppapäiviä.

Wonder nauttimassa tarhailusta alkukeväällä

Perjantai
Perjantaisin mulla on taas Ruun hoitopäivä, sen lisäks perjantaisin voi olla vähän pidempään tallilla kun koulu ei paina päälle. Mutta siis perjantaisin heppojen moikkaamisen jälkeen alan hoitaa Wonderia sen jälkeen hoidan Ruun ja pesen molempien varusteita tilanteenteen mukaan, joskus jään siinä sitten tallille vielä joksikin aikaa tai lähden kotiin vähän tilanteen mukaan.

viime perjantaina kävin kattomassa mun kaverin ratsastusta

Lauantai
Lauantaisin mulla on sekä Ruun että Lennonin hoitopäivä. Mun lauantait on hyvin erilaisia mut yleisimmin meen tallille joskus puolen päivän aikaan, siinä taas käyn kattoo hepat ja muutenkin sen päivän ohjelman, sen jälkeen päivän mukaan hoidan heppoja ja varusteita, saatan käydä myös kattomssa jotain valmennuksia tai muita sellasia. Jos on hyvä sää tallilla saan menee helposti koko iltapäivän.

kuva on vanha eikä liity mihinkään mitenkään....

Sunnutai
Sunnuntaisin mulla on Ruun hoitopäivä. Sunnuntaisin meen tallille yleensä vasta vähän illamalla, tai siis joskus kahen aikaan.. Yleensä siinä hoidan sitten Wonderin ja pesen sen varusteet ja sen jälkeen Ruun ja sen varusteet.


Joka päivä myös yleensä tarhaan heppoja ja auttelen muita hoitajia, joskus hoitamalla jos ne ei pääse ja joskus muuten vaan. Viikonloppusin on myös paljon kisoja jossa aina kun vaan pääsen oon auttelemassa, lähinnä siis Wonderin mukana mutta tulevaisuudessa ehkä muittenkin heppojen.

Tässä oli nyt tällänen katsasus mun talleiluun, katotaan jos nyt tässä saisin vähän useammin tänne väsättyä jotain, kattelaan. Hyvää ja lämmintä loppukevättä kaikille!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti